Marketing odkąd pojawił się na rynku – kojarzony jest z działaniami, które mają nie tyle co promować, ale sprzedawać. Początkowo form reklamy nie było wiele, a te z biegiem czasu wzbogacane zostawały o coraz to nowsze rozwiązania i ulepszenia. E-mail marketing to jeden z rodzajów marketingu, dzięki którym współcześnie firmy utrzymują stały kontakt ze swoimi partnerami i klientami. Świetnym przykładem działań e-marketingu są połączenia programów lojalnościowych z wykorzystaniem właśnie tradycyjnej skrzynki e-mailingowej.
Nie ma wówczas osoby, która posiadając maila – nigdy nie otrzymała oferty produktowej. Zapisanie się na omawianego newslettera nie leży jednak jedynie w kwestii samego odbiorcy maila. Często zdarza się, że wypełniając ankietę, czy kwestionariusze podaje się właśnie takie adresy prywatne. Ludzie bardzo rzadko zwracają uwagę na elementy tekstowe regulaminów, które stanowią o późniejszym wykorzystaniu maili w celach marketingowych.
Istnieje jednak kilka sztandarowych zasad, których należy się trzymać, aby tworzyć spójne i trafiające w ,,serca’’ konsumentów komunikaty w formie maila:
- Współcześnie rynek oferuje wiele narzędzi, dzięki którym obsługa i generowanie takich maili jest prostsza. Dzięki nim można zbudować sporą bazę klientów, a w późniejszym czasie segmentować ich na poszczególne grupy. To sprawia, że kreowane komunikaty, czy reklamy graficzne/banery różnią się między sobą i trafiają w gusta poszczególnych grup docelowych;
- Każdy użytkownik maila wie, że maile bardzo szybko gubią się w zasięgu wzroku, a w późniejszym czasie giną. Firmy bardzo mocno stawiają na charakterystyczne wyróżniki, dzięki którym odczytanie danej wiadomości będzie bardziej prawdopodobne.
Świetnym przykładem – prostym, choć działającym – jest personalizacja poszczególnych wiadomości. Nie chodzi oczywiście o to, że pracownik kreuje każdą osobno. Zainstalowany system, posiadając informacje na temat adresata jest w stanie wykreować maila, który zaczyna się bowiem jego imieniem bądź nazwiskiem.
.